Skip navigation.
 

Відгуки студентів та аспірантів про участь у міжнародних програмах

 Демченко Катерина, студентка 4 курсу (бакалавр) хімічного факультету (академічна мобільність ERASMUS+, 2022/23 н.р., університет Лазурного Берегу, м. Ніца) 

 

Від керівництва свого факультету я завжди чула про можливість навчатись у Франції за програмою подвійних магістратур, але це здавалось мені чимось недосяжним і нездійсненним. Однак, завдяки спільним зусиллям і взаємодії деканатів хімічних факультетів рідного Каразінського та французького університету Лазурового Берега, можливість навчатись закордоном у рамках програми академічної мобільності ERASMUS+ була надана і мені. Самостійно я б ніколи не дізналась про існування такої програми, а навіть якщо і дізналась, то навряд чи би ризикнула. Тому я дуже вдячна за агітацію та організацію нашої мобільності нашому декану проф. Калугіну О.М. та відповідальній за міжнародну роботу на ХФ доц. Леоновій Н.О., яка займалась усіма нашими документами в найкоротші сроки. Хочу висловити велику вдячність керівництву університету Лазурного Берега (Côte d'Azur, м. Ніцца, Франція) за підтримку українських студентів в той час, коли це є настільки необхідним.


Завдяки програмі академічної мобільності я мала можливість очно відвідувати лекції, практичні та лабораторні заняття, що, безсумнівно, кращим чином вплинуло на моє розуміння хімії та надало поштовх до ще глибшого опанування науки у майбутньому. Значно полегшили навчання у Ніцці знання, вже набуті та отримані у рідному університеті. Чесно кажучи, мені важко уявити, наскільки б складно було навчатись без тієї потужної теоретичної бази, з якою ми вже приїхали до Франції, оскільки всі заняття проходили французькою мовою, рівень володіння якою у мене занизький і дуже часто недостатній для того, щоб зрозуміти і пропустити через себе матеріал, почутий на лекції. Отож після занять в університеті, повертаючись до гуртожитку, я вивчала матеріал одразу з декількох джерел - це і підручники, по яким ми навчались в Каразінському, і навіть деякі з конспектів, які я писала ще під час занять в університеті, це і література англійською мовою, аби давати відповіді на запитання викладача та пізніше складати екзамени. Усі викладачі університету поза заняттями спілкувалися з нами англійською, намагались допомогти з пошуком відповідної літератури англійською мовою, індивідуально додатково пояснювали матеріал занять, за що я також вдячна.
Я стикнулась з великою кількість складнощів з моменту переїзду до Франції, серед яких і складність адаптації і соціалізації. Але якщо повернути мене на півроку назад, коли я не могла наважитись та не знала, чи подавати меня заяву на свою участь чи ні, то зараз я без зайвих сумнівів відправляла її ще раз і ще раз, бо це неймовірний досвід, і навіть не дивлячись на стільки складнощів, я дуже вдячна за надану можливість - можливість розвиватись, можливість подивитись, як навчаються інші студенти закордоном, перейняти певні навички, а пізніше приїхати до рідного університету і впровадити щось нове у нас, можливість працювати у лабораторії, коли наразі ця можливість в рідному університеті відібрана у нас. 

 

Руслан Попенко, студент 4 курсу (бакалавр) хімічного факультету (академічна мобільність ERASMUS+, 2022/23 н.р., університет Лазурного Берегу, м. Ніца) 

Минуло вже майже пів року як я поїхав за програмою «академічна мобільність» до Університету Лазурного берегу в Ніцці і настав час поділитися враженнями.
По перше, хотілося б подякувати Універсиету Лазурного берегу (UCA), за надану можливість в них навчатися, за можливість виконання лабораторного практикуму і за те що дали відчути на собі професію хіміка.
Коли ми приїхали, нас зустріли дуже добре, викладачі та одногрупники не були байдужими до нас, постійно питали чи не потрібна нам якась допомога і завжди допомагали нам, якщо була не те потреба.
Окремо хотілося б подякувати Gildas Tchibozo за постійний супровід і підтримку впродовж нашої мобільності, а також Dr. Audrey Di Giorgio за допомогу з навчальних питаннях.
Звичайно, все це було б неможливе без рідного хімічного факультету ХНУ імені В.Н. Каразіна, який власне і надав нам можливість навчатися тут. Варто сказати, що така практика відправляти студентів до Фрації на хімічному факультеті існує вже не перший рік і вони мають колосальний досвід в цьому і це відчувалося і відчувається на кожному етапі, від початку оформлення документів і до навчання тут.
Завдяки зусиллям декана хімічного факультету- Калугіна Олега Миколайовича та відповідальної за міжнародну співпрацю на хімічному факультеті - Леонової Наталії Олександрівни та інших, працівників міжнародного відділу ми мали змогу не тільки тут навчатись пів року, але їм ще вдалося продовжити наше навчання ще на пів року з виділенням стипендіальної підтримки від Erasmus+.
У фіналі хочеться сказати що це нереальний досвід, причому як і в області хімії, так і в звичайному житті.
Ще раз дякую усім за підтримку. 

 

  Юлія Миргородська, студент 2 курсу (магістр) хімічного факультету (подвійна магістратура 2012/13 н.р., університет Ніцци Софія Антіполіс, м. Ніца)
Університет Ніцци-Софія Антіполіс - один із найбільших університетів півдня Франції, до його складу входять 4 основні кампуси, які належать факультетам права, економіки та менеджменту, філології та науки. На останньому з яких, а саме на Faculté des Sciences, ми й провели з моїм однокурсником Георгієм Гочошвілі наш навчальний рік.

Кампус Valrose, Faculté des Sciences
 
"Перше вересня" у нас сталося 18 вересня, коли ми прилетіли до Ніцци і розпочали заняття. Здебільшого перший семестр у студентів хімічного факультету Ніцци складається з відвідування лекцій, кожна з яких триває не звичних 1,5 години з перервою, а цілих 2 години і без перерви. Відсутність практичних занять і лабораторних робіт трохи збентежила, але як пізніше з'ясувалося, практичні заняття є на попередніх роках навчання. Викладання велося англійською мовою і це був перший рік проведення подібного експерименту. Тож, уявіть собі, що заради двох студентів з України всі куси лекцій було перекладено англійською мовою. Але найбільше порадували викладачі, їх у нас було, ні багато ні мало 24 людини, більшість з них проводили лекції дуже цікаво, зрозуміло, ставлячи своїм основним завданням не відчитати матеріал, а пояснити його студенту. У навчальний курс входили такі предмети як терапевтична хімія, високомолекулярні сполуки, твердофазний синтез, екотоксикологія, ЯМР-спектроскопія, колоїдна хімія, статистика, зелена хімія, комп'ютерне моделювання і навіть спеціальний курс англійської для написання наукових статей. Особлива увага приділялася останнім і найпопулярнішим дослідженням, тобто якщо реакцію відкрили 2010 року, то 2012-го її вже включено до програми навчального курсу, і ніяких вам підручників 80-х років, а якщо бути точними, то і ніяких підручників взагалі. Як навчальний матеріал використовуються презентації та конспекти лекцій, іноді наукові статті. 

Викладачі екотоксикології Cornelia Meinert та наукового англійського Uwe Meierhenrich - учасники науково-дослідницької
місії "Розетта"
 
Коли на Францію насуваються зимові свята, на студентів насувається сесія. Кардинальна відмінність від нашої сесії полягає в тому, що вона проводиться майже за один-два тижні і перерви між іспитами можуть бути в один день, а може й не бути взагалі. А можна і 6,5 годин іспитів в один день поставити, французьке міністерство освіти це не бентежить. Оцінювання проводиться за 20 бальною шкалою, якщо набираєш 10 балів - то пройшов, від 15 і більше трапляється дуже рідко і відповідає нашій сесії закритій на 5. І перескладань, між іншим, не існує, не здали - приходьте наступного року, на той самий курс. Оцінки повідомляються тільки тоді, коли студент склав усі іспити. Але, незважаючи на всі труднощі, сесію було складено, і після невеликих канікул, які ми цілком присвятили складанню сесії в Україні, ми повернулися до Франції для виконання дипломної роботи.
Окремої згадки заслуговують лабораторії та науково-дослідні центри, шість поверхів із найновішим обладнанням, серед них ЯМР на 500 та 200 Hz (останній можуть використовувати студенти для своїх проєктів), HPLS, 16 газових кріохроматографів та нещодавно придбаний прилад для 2D хроматографії вартістю 300 000 євро, кількість спеціального обладнання, яке є присутнім у кожній лабораторії, не варто навіть перераховувати. Загалом, у цьому завданні працює близько 50 наукових груп, кожна з яких проводить оригінальні дослідження в галузі біохімії, наномедицини, фармакології, аналітики, фізхімії, органічного синтезу, матеріалознавства. Так само хімічний факультет Ніцци співпрацює з Ecole Doctorale Sciences Fondamentales et Appliquées, Centre de Développement Informatique Enseignement de la Chimie, Société Chimique de France, Union des industries chimiques.  

  
Другий семестр цілком складається зі стажування, яке може проходити в лабораторії або на підприємстві. Через 6 місяців студенти представляють і захищають свої роботи, які є аналогами наших дипломних робіт. Стажування згідно із законами Франції платне, тож 430 євро - мінімальна сума, яку вам платять за роботу в лабораторії та виконання диплома.
Після закінчення навчання у випускника достатньо варіантів для майбутнього: можна обрати наукову стезю і отримати грант на вступ до аспірантури або ж влаштуватися в приватну лабораторію чи на підприємство. Роботу хімікам знайти досить легко, оскільки хімічний факультет Ніцци щороку випускає всього 10-15 студентів і конкуренція за робочі місця не така висока.